vineri, 16 noiembrie 2007

cineva a postat un comentariu... anonim
ma intreaba la ce cupat holim sunt... pai de ce as raspunde unui anonim
klalit

de ce sa nu-mi fac o parere din propria experienta? din moment ce experienta altuia nu-mi foloseste la nimic?
imi explica si mie cineva, chiar anonim fiind, de ce nici acum primaria si politia nu au reusit sa-si puna dioptriile corecte ca sa identifice dita mai svasticele de pe faleza... de ce tot ne conversam cu purtatorul de cuvant al primarului care inca nu este convins ca acele desene nu sunt numai in mintea mea si a sotului meu? pare ca suntem singurii acre reusim sa le vedem.... seara de seara...ah. pardon, noi si ziaristul pe care l-am chemat de la ziarul local si care a publicat deja 2 articole pe aceasta tema
alt mit daramat: vigilenta organelor de ordine in israel
domnu'primar, va invit eu, domnule, la o plimbare, maine seara , ca sa va arat rusinea falezei, daca pe cuvant si pe dovezi in picseli nu ma credeti
pacat ca primarul sisu nu citeste blog-ul meu
poate asteapta sa le steraga ploaia, ca ninsoarea nu pot sa sper sa le acopere...
*
ma dusei la rishon... adica acolo vrui sa ajung
ma urcai in tren si cand sa dau sa schimb la tel aviv, intreb un domn de pe peronul alturat - sliha, asta e trenul spre rishon? zice da.... sliha, trebuia sa il intreb daca si opreste acolo... ma urcai in tren, trec de lod, trec si de mama lui.... trenul nu opri in rishon si asa ma trezii in gara la rehovot... dadui sa ies, hait! masina nu ma lasa... biletul meu era pana la rishon... ma uitai in jur: tipenie de om... la bar nimeni, la casa nimeni, la informatii nimeni, doar o poseta pe un scaun...
la intrare un baiat si o fata, de paza, incercai ebraica de prim ajutor...a mers... au chemat un nene foarrrrte dragut care m-a eliberat, a zis ca-i beseder....
wow... m-am descurcat singura intr-un oras strain, am luat un monit pana in rishon , la statia centrala
dar mare mai e orasul ala, frate
*
scrisei asa de dragul amintirilor din studentie
*
e zapada multa in romania, probabil ca e frig si zloata...aici inca se sta in tricou fara maneci si in papuci

2 comentarii:

Anonim spunea...

Zvastici pe ziduri fac parte din acelasi fenomen al neo-nazistilor rusi veniti aici in ultimii 10-15 ani, au schimbat societatea cu totul, ma refer la rusii care au venit, unii in bine, altii in rau...Parerea mea e ca nu esti destula vreme aici ca sa intelegi societatea israeliana si complexitatea ei. Nu mi-o lua in nume de rau. Peste 5 ani vei vedea ca am dreptate.
Deja acum intelegi mai multe decit cind ai venit, e in proces care va mai dura citiva ani si va depinde de tine cit de mult vei vrea sa "te absorbi" in societate. Poti sa vezi in jurul tau persoane care cu toate ca traiesc aici de zeci de ani nu stiu ivrit si nici nu le pasa ce se intimpla in jurul lor. Poti sa traiesti aici si sa fii cu inima aici, sa simti ca Israelul e tara ta si cind te referi la "noi" te referi la israelieni sau poti sa traiesti aici dar sa fii cu inima in Romania si cind spui "noi" sa te referi la romani. Tu singura alegi...Toti am trecut prin asta, e un proces foarte complex si mi-am pus si eu multe intrebari. Recomandarea mea: invata cit mai mult despre istoria Israelului, cum e formata societatea, de ce asa si nu altfel si dupa ce vei intelege vei puta sa critici sistemul de sanatate sau de invatamint(care nici el nu e cine stie ce)...

deedee spunea...

eu nu vreau deloc sa ma absorb nicaieri, nu sunt un caracter in formare si nu am nevoie de transformari, nu vreau sa ma schimb si nu vreau sa regresez...
sunt aici din convingere si sunt aici cu voia lui Dumnezeu, nu ma venit nici ca sa fac bani si nici pentru ca nu imi era bine in romania... am venit pentru ca e locul meu aici dar cred ca societatea israeliana are multe minusuri si multe lacune si ca trebuie schimbat mult in multe directii...
cand ceva nu merge sau e defectuos trebuie schimbat sau imbunatatit: simpla explicatie "caha po" e infantila si putin psihopatica
stiu cum e formata societatea israeliana dar simpla ei stratificare nu scuza lipsurile sau aberatiile
eu sunt obisnuita sa schimb tot ceea ce imi pica in mana , sunt profesor si avocat si asta e menirea mea, sa reapr si sa imbogatesc
asta am de gand sa fac si in israel
sunt oameni ca mine si sunt oameni care se multumesc sa se lamenteze din umbra si sa lase lucrurile sa mearga din inertie
daca rusi neonazisti au intrat in tara ei trebuiesc sau scosi sau inchisi, pentru ca nazismul este in afara legii si epntru manifestari antisemite exista legi si pedepse
zeu
nu ma nevoie de 5 ani ca sa inteleg pe ce lume ma aflu