vineri, 30 noiembrie 2007

Cronica unui rezultat… anuntat

Dupa cum bine stim, la fotbal si la politica, tot romanu-i priceput! Si daca nu-i priceput, cu parerea tot isi da… macar asa de amorul conversatiei…
Imi place politica, imi place disputa de idei, imi place febra remanierilor , imi plac alegerile si revolutiile , domnule! Doar m-am nascut in Bucuresti si generatia mea a intors scara de valori in '89…noi am facut ca imposibilul sa devina posibil…
Da, imi plac alegerile, imi place sa ma simt un element viu al cetatii si al statului. Mi-am facut intotdeauna datoria civica, nu am absentat, nu m-am fofilat, nu m-am eschivat. Am considerat intotdeauna dreptul de a alege un privilegiu si o datorie.
De aceea nu am reusit niciodata sa inteleg cum poti sa ceri fara sa dai partea ta in schimb? Nu am reusit sa inteleg niciodata cum stau unii la taclale sterile criticand statul, oamenii politici, pe "aia din guvern" cum ca fac ceea ce nu le pica bine dar la alegeri, atunci cand e logic si firesc sa se exprime, se sustrag, se eschiveaza, isi exprima cel mult lehamitea.
Nu am inteles prea bine daca sunt mai mult sau mai putin conservatoare, mai mult sau mai putin liberala, mai mult sau mai putin democrata, mai mult sau mai putin introvertita, mai mult sau mai putin timida, mai mult sau mai putin nonconformista... tot ceea ce am invatat despre mine mai bine pana acum este ca sunt justitiara si ca am un bun simt dezvoltat. Dupa ce alegerile de ieri s-au incheiat, ca si cum m-as fi asezat pe jarul caldut al unei vetre in care toata ziua a ars un foc mocnit, am inteles ca sunt un cetatean suparat. In cel mai pur sens al cuvantului.
Nu am sa scriu nimic despre alegerile din tara. Nu vreau nici sa furnizez statistici si nici sa blamez. Vreau numai sa mai adaug ceva nou la colectia mea de crochiuri despre tranzitia la romani. Pentru ca tranzitia trebuie sa fie de vina. O tranzitie de 2000 de ani. O tranzitie cat o eternitate, o tranzitie ca o stare de spirit si ca o ratacire. Romanul care a fost la vot si-a votat pesonajele favorite. Ca si cum si-ar fi ales echipa de vis sau actorii principali dintr-un telefilm interactiv. Romanul care a fost la vot nu mai vrea sa riste prea mult, nu mai vrea tinere sperante si nu mai vrea surprize. Mi-ar placea mult sa pot spune ca nu mai vrea circ pe scena politica si nu mai vrea politica de stadion, dar de asta nu sunt inca convinsa. Personaje controversate precum G. Becali, C.V. Tudor sau Dan Voiculescu si formatiunile lor politice au intrat in …retrogradare. Votul romanilor a consfintit consolidarea unei triade anuntate. O triada care va trebui sa dea masura talentului la marea curte a Europei : PD-PSD-PNL.
Dar m-am luat cu politica si aproape uitam de suparare! Unde au fost romanii din nordul Israelului dumnica? Cum de nu au gasit putin timp pentru a-si face datoria de cetateni? S-a votat pentru parlamentul European, doamnelor si domnilor! S-a votat pentru reprezentarea Romaniei la marea masa a politicii comunitare. Daca ar fi sa judecam dupa prezenta la urme, as spune ca ati boicotat partida. Si nici macar nu a fost o zi cu ploaie…iata de ce raman nedumerita!
Semneaza deedee , un simplu cetatean

Niciun comentariu: