vineri, 9 mai 2008

radio simbol

draga ionut, bine ai venit in clubul celor uimiti de spulberarea viselor si in clubul celor care au crezut ca exista o diaspora romaneasca unita si organizata
mai jos reproduc scrisoarea ta
eu insa am obosit sa mai lupt


radiosimbol - Istoria unei idei

Draga cititorule,

Cu siguranta te intrebi cine sunt , dar mai ales ce vreau de la tine. Cine sunt? Sunt un student in varsta de 20 de ani, o persoana care are o idee; nu una fixa..si care te vizeaza intr-o oarecare masura.Ce-mi doresc din partea ta..? Tot ce vreau este sa ma lasi sa-ti povestesc. Sa iti dezvalui mai multe despre proiectul meu , toata istoria lui, cum a inceput , ce s-a intamplat pana acum..Te las pe tine sa decizi ce se va intampla in continuare.....

Ti-am spus ca sunt o persoana care are o idee, un proiect… Cu totii avem idei, proiecte… Suntem oameni: fiecare are visele si dorintele lui. Majoritatea oamenilor viseaza, isi doresc pentru sine. Eu…imi doresc pentru tine, pentru cei ca tine, pentru toti romanii, dar mai ales pentru cei care se afla departe de tara, departe de ROMANIA, pentru cei care lupta sa nu uite ca sunt romani, pentru cei care vor sa-si aminteasca ce inseamna cu adevarat a fi roman, pentru cei ce nu au uitat adevarata valorare a cuvantului "ROMAN". De ce imi doresc in primul rand pentru ei? Ei, capsunarii ,cum ii numea generic lumea "buna" din Romania mai acum ceva ani, sunt niste oameni pe care noi, cei de-aici, din tara, ii neglijam; rareori ne gandim la ei, in situatii de multe ori jenante. De multe ori vorbim despre ei doar cand fac ceva rau: cand comit crime, cand fura sau comit alte delicte. In astfel de situatii mass-media romaneasca insista, perioade bune de timp, sa arate ce-au facut ai nostri, dar cand vine vorba sa relateze ca romanii, pe-acolo pe unde pribegesc, salveaza vieti, punandu-si propriile vieti in pericol, sau fac lucruri demne de tot respectul nostru, o lasa mai moale… Nu vi se pare ciudat? Ne plac intrigile, delictele, mai mult decat lucrurile frumoase care se petrec in fata noastra… Mai mult, parca refuzam sa vedem ce este frumos langa noi; ne place sa fim tristi, sa stam tot timpul seriosi si ingandurati(*1). Refuzam sa acceptam ca suntem romani, ca traim aici: langa Carpati-Dunare-Marea Neagra. Refuzam ca ne infrumusetam tara, probabil sperand ca intr-o zi o sa plecam de-aici. Ne place s-o pangarim prin faptele noastre, prin mentalitatile noastre…sau pur si simplu prin indiferenta pe care o manifestam fata de ceea ce se-ntampla langa noi. Da, vorbesc de romanii din tara. Ei, romanii din diaspora, pe langa faptul ca sunt departe de cei dragi lor, sunt departe de Romania, de pamantul lor natal, de traditiile si obiceiurile noastre seculare, sunt departe de spiritul sarbatorilor noastre, de Craciunurile cu zapada, cozonaci si caldura, departe de Pastile cu iarba de-un verde crud, cu parfum de flori de mai… Stii cum se spune: cel mai bine constientizezi cat de important sau cat de valoros e un lucru pentru tine abia dupa ce nu il mai ai… Aici intervin eu, eu si ideea mea… sau cel putin am incercat sa intervin. Haide sa-ti spun despre ce tot scriu: scriu despre un proiect care nu are nicio legatura cu "Cancan"-urile si "Libertatile" ce afiseaza femei goale si pe care orice bucurestean le vede zilnic la metrou; singura asemanare ar fi aceea ca proiectul meu este unul media, o alternativa media mai exact, care se adreseaza romanilor din diaspora ca target principal. Iti vorbesc despre proiectul unui radio online, proiect pe care l-am demarat cu cateva luni in urma…si care la ora actuala, nematerializandu-se, tot un proiect este. O sa intelegi un pic mai tarziu de ce. Ideea se numeste Radio SIMBOL si ea s-a intiparit in mintea mea de ceva vreme si consta in fondarea unui radio cu acte in regula, care prin intermediul internetului sa promoveze adevaratele valori romanesti atat in tara, cat mai ales in afara ei. Ce inteleg prin valori romanesti? Cultura, traditii, ortodoxie, tot ce e legat de Romania din sufletul fiecarui roman… Fiind foarte entuziasmat de ideea mea am inceput sa o fac cunoscuta cat mai multor oameni. Am scris mailuri reprezentantilor comunitatilor de romani din diaspora in Italia, Spania, SUA, Germania, Suedia, Elvetia, Belgia, Luxemburg, Olanda. Majoritatea au fost receptivi la propunerea mea de a crea un radio dedicat lor; mi-au spus ca sustin initiativa mea, si ca asteapta materializarea ei. Cum pentru orice proiect e nevoie de finantare am scris emailuri multor persoane influente din Romania printre care: Adrian Mutu, George Becali, Tudor Chirila, Silviu Prigoana, i-am scris chiar si zanei surprizelor, Andreei Marin, care nu cred ca a vrut sa fie zana mea, nici macar zana proiectului meu. (Nici nu as fi acceptat sa fie zana mea, pentru ca am o Zana buna, un suflet drag ce e alaturi de mine in demersul meu de a crea un radio pentru romanii din diaspora.) Deasemenea, am anuntat despre aceasta initiativa ziarele centrale din Romania: Jurnalul National, Adevarul, Cotidianul, Romania Libera, Curierul National, Evenimentul Zilei, Gandul, Gardianul, Ziua, ba chiar si unor televiziuni: Realitatea TV, Otv (scopul scuza mijloacele, fireste!- cum ar spune cineva), din cate imi amintesc am scris chiar si ProFM – ului. Niciunul dintre cei mai sus amintiti nu a raspuns emailului, in afara de o singura persoana de la Jurnalul National, care in prima faza a imbratisat ideea unui asemenea radio, dar intre timp…a disparut. In tot acest timp am ajuns la concluzia ca din tara nu exista interes, cel putin nu din cate stiu eu, pentru realizarea unui asemenea proiect. Poate e un proiect prea ambitios, prea greu de digerat. Am scris emailuri in tara unor oameni mai putin cunoscuti, dar care sunt alaturi de mine... Pentru a materializa acest proiect m-am inscris chiar si intr-un ONG, Consiliul Tinerilor din Romania, "forul de interes national care reprezinta principalul partener neguvernamental in raport cu autoritatile publice centrale abilitate in politicile de tineret", din care insa a trebuit sa ma retrag din cauza politicilor pe care le promova(*2). Recent, am scris un email lui Dan Puric, in care i-am vorbit despre proiect. Pana acum nicio reactie. Deasemenea, am creat pentru proiect un blog, http://radiosimbol.blogspot.com . Pana in acest moment a fost accesat de 191 de vizitatori unici, dintre care doar 4 au avut bunavointa de a lasa un mesaj…

Traim intr-o lume ciudata; in acelasi timp o lume trista… O lume in care banii si profitul constituie valorile supreme. Poate asta este motivul pentru care Radio SIMBOL a ramas doar o idee. Incep sa imi dau seama ca cei mai multi dintre cei care sustin cu surle si trambite ca reprezinta interesele romanilor, ca vor sa imbunatateasca viata acestora sau ca pur si simplu sunt alaturi de ei… doar vorbesc, ceea ce am impresia ca devine banal. Refuz sa cred ca ne place ceea ce vedem in fiecare zi pe strada, in ziare sau la televizor. Refuz sa cred ca asta e lumea pe care ne-o dorim. Tind sa cred ca am ajuns in situatia aceasta datorita indiferentei… Ce ai spune daca nu am mai fi indiferenti? Daca am face ceva pentru noi si pentru cei de langa noi? Ce ai spune daca tu si eu, amandoi, am scrie impreuna ISTORIA, istoria Radio SIMBOL? "Cartea" ramane deschisa…

Intr-un videoclip realizat pentru a contracara amploarea pe care "Valentines day" a capatat-o in Romania, Tudor Chirila a spus o fraza interesanta: "daca nu ai poveste, nu vinzi..." Iata ca acum Radio SIMBOL are o poveste.

Daca vrei "sa scrii" alaturi de mine contacteaza-ma.

Acestea sunt datele mele de contact:

Eugen-Ionut Jercan

Tel: 0720190081

Email: jercan.ionut@gmail.com



Nu uita ca indiferenta ucide…ucide valorile, ucide simbolurile…ucide TOT!



*1 http://cemaifaci.blogspot.com/2008/05/cel-mai-simplu-mod-in-care-te-poti-face.html

*2 http://cemaifaci.blogspot.com/2008/04/un-nimenicu-potential.html


V-as ruga sa publicati pe portalurile si site-urile administrate de voi acest articol. Va dau permisiunea sa modificati acolo unde credeti ca este necesar.

--
Eugen-Ionut Jercan
RADIO SIMBOL ©project & proDiaspora ©project
blogs:http://radiosimbol.blogspot.com
http://prodiaspora.blogspot.com
email: jercan.ionut@gmail.com
tel: 0720190081
yahoo id: eugen_jei
©j.e.i. proDiaspora 2007-2008 & RADIO SIMBOL 2008 - nu apartin niciunei organizatii, proiectele constituind munca voluntara

Un comentariu:

eugenionuț spunea...

Salutare! Iti multumesc ca ai publicat scrisoarea pe blogul tau... Visul meu inca nu s-a spulberat; inca mai visez... sper ca in scurt timp sa se realizeze ceva, cat de putin... Daca vrei sa vorbim despre proiect cauta-ma.

Ai grija de tine!